Încă din clasa a II-a am fost învăţat că orice problemă se rezolvă scriind la început datele cunoscute, apoi la sfârşit cerinţa. Chiar dacă e mai uşor să citeşti problema, apoi să o rezolvi direct, te ajută enorm să-ţi contabilizezi exact datele cunoscute şi cele necunoscute.
Aşa, fără să vă mai plictisesc, se dau:
1. Buget, 6000 de euro plus trei vouchere în valoare de 2700 de euro. Total aproximativ: 8700 de euro +/- 200 de euro.
2. Se cere: maşină cu aer condiţionat, ceva airbaguri ca să fiu sigur că nu mă ucide un stâlp de telegraf sau un semn de circulaţie, ABS neapărat (deşi nu-i înţeleg rostul încă), geamuri electrice, oglinzi electrice, un sistem decent audio. Dacă maşina e SH voucherele devin inutilizabile, deci suma maximă va fi de 6000 de euro.
Rezolvare cu mai multe variante:
1. Dacia Logan Laureate motor de 1.6 16V (105 CP) pret 8900 de euro (A/C, geamuri faţă şi oglinzi electrice, CD, 2 airbaguri, ABS, computer de bord. Plusuri : maşină nouă, cu garanţie. Motor excelent, consum relativ mic. Minusuri: preţul mare, calitate slabă a materialelor.
2. Dacia Logan Laureate motor de 1.2 16V (75CP) pret 8350 de euro (plus airbaguri laterale faţă). Plusuri: consum foarte mic.
3. Renault Symbol Expression 1.4 16V (98CP). Preţ: 8940 de euro. Aceleaşi dotări, în plus CD/MP3 cu comenzi pe volan. Plusuri: consum mic, dotări superioare, design mai bun (maşina arată mult mai bine decât Logan). Minus: spaţiu mic pentru pasagerii din spate, calitate îndoielnică a materialelor (maşina e făcută în Turcia), piese de schimb mai scumpe.
4. Maşină SH, de preferat VW golf 4. Preţ: 4000- 5000 de euro. Plusuri: calitate superioară a materialelor, dotări superioare (aer condiţionat automat, 6 airbaguri, motoare mai performante, ESP, vopsea de calitate care să nu pleznească din cauza unui găinaţ, piese de schimb ieftine, etc). Minusuri: kilometri mulţi, nu există garanţie, ai nevoie de un mecanic pentru a fi sigur că nu cumperi rable.
Se cere să se găsească o singură soluţie dintre cele patru enunţate mai sus.
intre 1 si 3 as merge pe unu, din simplul motiv ca nu imi place cum arata renault-ul ala, prefer loganul cu 105cp. O alta solutie ar fi sa mai strangi bani.
Varianta unu nu prea sunt de acord cu ea pentru ca in timp te va costa asigurarea si piesele de nu-ti vine sa crezi.Sincer o masin noua e masina noua,totusi as merge pe varianta second hand.
Dupa parerea mea, romanii mai au mult pana sa ajunga la nivelul automobilelor produse in alte tari. Deci nu merge pe varianta Logan. Du-te pe la Tarlungeni, vezi piata, ca nu-i departe sau suna-l pe Dutu si vezi Golful lui varu-sau (2006, break, 19 TDI parca, inmatriculat, service la zi, cred ca-l iei in 7000). Oricum, sambata am gasit in Tarlungeni un Audi A4 2004, 1,8 TDI, inmatriculat la aproape 80mii km cu carte de service la “numai” 8200 negociabil. Deci sunt si alte variante, evident mult mai bune decat Logan sau Reno (same shit). Succesuri maxime.
Ah, si peticele alea de hartie ce le iei de la Remat le poti vinde. Mai recuperezi ceva din paguba…
@Nae: păi stai că încă nu am peticele. Trebuie să le cumpăr, deci nu am ce pagubă să recuperez.
Pareri personale:
1. La firma unde am lucrat am mers cu 3 Loganuri (1,5 DCI) de la 0 km la ~ 15000 km si in afara de o schimbare (de pe stanga pe dreapta si invers) de discuri frana spate (la nici 1000 km) pentru ca se auzea o huruiala la franat alte probleme n-am avut (doar greierasii din bord sau si usi – se pare ca sunt specifici masinilor frantuzesti – Renault, Citroen ). Insa de pe la 40000 km au inceput interventiile: planetara la unul din ele (si pentru ca era incapsulata cu alta componenta a trebuit schimbat tot ansamblul – 2000 ron), discuri frana, bara de torsiune, bucsi. (Masini de firma cu 2-3 soferi stiluri diferite de condus, santiere incluse in trasee – dar totusi eu zic Nu Logan)
2. 1,2 merge pentru femei sau pensionari (parere personala)
3. Diferenta de 30 CP este destul de considerabila (75 – 105) raportata la diferenta de pret (600 euro) – si in anumite conditii mai multi caluti (90, 100, 110) sunt de apreciat (depasiri, situatii delicate cand trebuie sa zvacnesti). Ia mai scade inca 600 euro si vezi daca ai merge cu 35 CP :) (presupunere absurda dar totusi).
4. Renault – rulat personal cu Megan Sedan 1,5 DCI si Megane Sedan Estate 1,5 DCI (genul de break) cam 15000 km cu fiecare (fara probleme), ajunse pana pe la 90000 km in afara interventiilor de la revizii si un hidrotampon de la motor -la una din ele – alte probleme n-au avut.
5. SH indiferent de marca – nu stii daca are sau nu bube, nu ai nici o garantie si sub 90000 km cred ca nu prea gasesti. Verifica in carnetele de service ce revizii si ce interventii vor trebui facute in functie de km de la bord.
Caz concret: Opel SH 7000 euro luat direct de afara dupa nici un an inlocuit pompa alimentare 1000 euro.
6. Daca ai deja 8000 (6000 + vouchere) euro vezi daca nu cumva cu un efort de maxim 2000 euro (2 CAR-euri) nu gasesti alte variante.
7. INTOTDEAUNA PAREREA TA ESTE CEA MAI BUNA! SI DACA GRESESTI TRECI MULT MAI USOR PESTE SITUATIE – ASA AM GANDIT EU LA MOMENTUL RESPECTIV!
SUCCES SI ZECI DE MII DE KM FARA INTERVENTII SI INCIDENTE!
@georgian: cea mai argumentată opinie, mersi.
-1.2 e aceeaşi chestie cu 1.4 (75 CP şi o diferenţă infimă de doar 5 Nm la cuplu). Consumul mic o face mai bună decât 1.4.
-la Logan nu te pot contrazice cu păreri personale pentru că nu am avut până acum, însă taximetriştii mi-au zis că au trecut de 100k km fără intervenţii majore. Totuşi, maşina personală e îngrijită altfel decât cea de firmă. Eu cred că ştiu despre ce firmă e vorba (apare antetul in comentariu), iar şantierul e plasat la mama naibii, prin toate hârtoapele, iar şoferii clar nu menajează maşina deloc.
conduc un Logan Ambition (1.6 – benzina) din 2006, am dat 9000 de Euro(din care 250 pt garantie extinsa), are 42k km in bord si in afara de un contact la o usa nu am bagat nimic in masina. Trebuie sa stii ca reviziile sunt in jur de 100 E iar asigurarea Casco (de 4 ani) e 300E.
Nu ambalez aiurea, nu accelerez pt. ca peste 50 de metri sa franez sau alte de astea iar consumul e de 6.5 afara si in jur de 8 in oras(mai mult sau mai putin in functie de anotimp).
Incearca sa iei in consideratie la cumpararea unei masini si cheltuelile post cumparare care, adunate, pot fi considerabile.
succes in alegerea ta!
@2Du: eu am zis că cea mai bună alegere ar fi loganul de 16 în 16V. E o idee mai economic decât cel de 1.6 şi mult mai vânjos. Diferenţa de 600 de euro e chiar mică.
Cel de 1.6 mi se pare prea hulpav la benzină.
stii k loganu meu merge klumea, am 30000km si nu am schimbat nimic la el, zic k poti sa te duci si la sh cu voucherele , la automobile rulate tiriac leasing, cva de genu , cauta pe google, si akolo poti sa folosesti cei 6000 euro + voucherele, si masinile nu o sa aiba multi km, + k unele mai au inca garantie ;)
http://www.tiriacautorulate.ro/ uite k am gasit, dar mai cauta pe google masini sh, luate de leasing unde poti cumpara si cu vouchere , pnm ;)
@lupu: teoretic am 6000 de euro. Practic n-am încă nimic.
Găsisem şi eu un golf 5 la 7000 de euro, care era aproape perfect. Dacă aveam 7000 de euro în mână, nici nu mai întrebam. :D
La tiriac auto nu sunt asa multe maşini. Eu vroiam neapărat vw golf, ei nu au aşa ceva. Plus că pe voucher oferă doar 2100 de lei, iar eu le cumpăr cu 1600.
deci dak strangi banii pana la urma si vrei masina klumea dute in afara dar trb sa cauti bine, gasise saiu din neh, dak il stii, in germania un golf5 la 3800 de euro, si arata bine, km putini, dar prostu nu la luat k nu a avut bani. si ma rog stii u ce faci pana la urma :D :*