Aflu azi că s-au întocmit nușce hărți de zgomot ale Brașovului. Și citesc articolul și parcă am un deja-vu. Măi să fie!
Articolul din 6 aprilie (și printscreen pentru nepoți):
“Edilii au întocmit o nouă harta de zgomot pentru municipiul Braşov pentru a vedea unde există depăşiri ale nivelului admis de decibeli, fie din cauza traficului rutier, fie din cauza traficului feroviar sau din cauza activităţilor industriale.”
[…]
Cele mai mari probleme sunt, desigur, în ceea ce priveşte traficul rutier.”
[…]
“Sunt însă destule zone în Braşov, unde, şi noaptea nu este deloc linişte. În mod normal, pe timp de noapte, nivelul de zgomot nu trebuie să depăşească 60 de decibeli, iar aproape 3.000 de persoane sunt afectate, în prezent, de poluarea fonică din liniştea nopţii. Străzile pe care sunt înregistrate depăşiri sunt cam aceleaşi: zona ocolitoarei, Valea Timişului, Hărmanului, Feldioarei, 13 Decembrie, Stadionului, Făgăraşului, Mihail Kogălniceanu, Bucureşti, Griviţei, Toamnei, Constantin Dobrogeanu Gherea, Gării, Aurel Vlaicu, 15 Noiembrie, Lungă, Alexandru Vlahuţă, Bârsei, Fagurului, Fântânii, Iuliu Maniu, Nicolae Iorga, Saturn, Mureşenilor, Lacurilor, Zizinului, Carpaţilor, Poienelor şi Valea Cetăţii.
În schimb, alte 1.587 persoane care locuiesc în apropierea magistralei feroviare care traversează Braşovul sunt afectate de huruitul trenurilor.“
Articolul din 14 iulie 2013 (printscreen pentru strănepoți):
“Edilii au întocmit o nouă harta de zgomot pentru municipiul Braşpv pentru a vedea unde există depăşiri ale nivelului de decibel admişi, fie din cauza traficului rutier, fie din cauza traficului feroviar sau din cauza activităţilor industriale. Cele mai mari probleme sunt, desigur, în ceea ce priveşte traficul rutier.”
[…]
“Sunt însă destule zone în Braşov, unde, şi noaptea nu este deloc linişte. În mod normal, pe timp de noapte, nivelul de zgomot nu trebuie să depăşească 60 de decibeli, iar aproape 4.000 de persoane sunt afectate de poluarea fonică din liniştea nopţii. Străzile pe care sunt înregistrate depăşiri sunt cam aceleaşi: ocolitoarea, strada Hărmanului, Calea Feldioarei, 13 Decembrie, Stadionului, Calea Făgăraşului, B-dul Mihail Kogălniceanu, Calea Bucureşti, Griviţei, Toamnei, Constantin Dobrogeanu Gherea, Aurel Vlaicu, B-dul Gării, B-dul 15 Noiembrie, Lungă, Alexandru Vlahuţă, Bârsei, Fagurului, Fântânii, Iuliu Maniu, Nicolae Iorga, Saturn, Mureşenilor, Lacurilor, Zizinului, Carpaţilor, Poienelor şi Valea Cetăţii.
În schimb, alte 1.587 persoane care locuiesc în apropierea magistralei feroviare care traversează Braşovul sunt afectate de huruitul trenurilor, ziua în special cele care locuiesc pe tronsonul dintre Braşov şi Bucureşti.“
Asemănări mai sunt, dar m-am oprit la cele mai importante. Sublinierile îmi aparțin.
Copy-paste. Ambele articole au același autor: Traian Itu, care s-a săturat să compună chestii noi, așa că le reciclează pe alea vechi, deci nu vorbim de plagiat. Dar rețeta succesului e simplă: mai ștergi niște fraze, mai schimbi ordinea unor străzi și gata știrea, caldă și proaspătă, ca și cum ar fi scoasă din cuptor.
Leave a Reply