Observ că mulți oameni acuză primăria Brașov că face giratorii, în loc să găsească alte soluții. Și nu înțeleg înverșunarea asta. Da, sunt câteva probleme cu giratoriile:
- Nimeni nu știe să circule în giratoriu. Văd zilnic dobitoci care nu văd benzile nici dacă ar fi delimitate cu gard ghimpat. Dar, totuși, giratoriile sunt mult mai sigure decât intersecțiile clasice. Ia imaginați-vă voi un băiat de băiat care trece pe roșu și intră-n plin în voi cu 100 km/h. Acum, repetați scenariul cu un șmecheraș care nu păstrează banda, rezultând o șicanare sau un accident minor. Eh, tabla se mai îndreaptă, osul nu prea!
- Se cam aglomerează când e oră de vârf. Dar, pe de altă parte, ce oraș din România NU E AGLOMERAT în orele de vârf? Ca idee, cel mai mult a trebuit să aștept vreo 10-15 minute ca să trec de ambuteiajul de pe 13 decembrie. Și totuși, există alternative: o pot lua pe centură sau pe Independenței și salvez niște timp. Sau, dacă știu că e ceva concert în Piața Sfatului, las mașina acasă și merg cu autobuzul sau pe jos.
- Sunt foarte scumpe. Sau erau, când cineva trebuia să ia un anume comision. Giratoriul în sine n-ar trebui să coste prea mult, dar în trecut s-au cam sifonat niște bani. Dacă DNA-ul face treabă bună, chestia asta n-ar trebui să mai fie de actualitate.
- Pietonii au niște probleme în a traversa pe unde trebuie. Eh, un mic ocol de douăzeci de metri n-a omorât pe nimeni. Pasarelele sau pasajele subterane nu-s bune deloc. Nu știu cum o persoană în vârstă sau o persoană cu handicap ar folosi scările alea. O soluție bună ar fi niște pasaje subterane pentru mașini, dar cred că sunt cam scumpe.
- Bicicliștii acuză că giratoriul e nasol pentru ei. Ce să zic, sunt și eu biciclist ocazional și le dau dreptate, șoferii nu le acordă deloc prioritate. Dar, nu de-asta-s nasoale giratoriile, e nasol că n-ai o bandă separată pentru bicicliști. Vopseaua aia trasată pe trotuar nu înseamnă bandă de biciclete. Nici vopseaua aia de pe șosea, banda de biciclete trebuie separată de mașini.
Și toată lumea acuză, toată lumea se bășică atunci când e vorba de giratorii. Și nimeni nu dă soluții: e mai bine cu semafor? Facem pasaje ca-n București ca să dureze vreo cinci ani până fluidizăm traficul? Costă, avem bani? Luăm ceva credit de la UE să facem niște autostrăzi suspendate? Ce facem cu trecerile de pietoni? Sunt bune pasarelele? Sunt bune pasajele subterane? Ce faci cu persoanele cu dizabilități? Cu bătrânii? Îi pui să coboare/urce?
Pentru că de lamentat ne cam pricepem. Dar când e vorba de soluții, avem câteva: să se facă, să ni se dea!
Leave a Reply