În ultimele luni au avut loc vreo patru accidente mortale pe trecerea de pietoni. Clar e șoferul de vină în cea mai mare parte pentru că a luat carnetul pe pile și a avut viteză. Dar, o mare parte din vină o au și pietonii. Conduc destul de rar prin Brașov, dar mereu observ oameni destul de grăbiți ca să le mai pese de propria siguranță, oameni care pur și simplu se aruncă pe trecerea de pietoni cu căștile înfipte în urechi. Oameni care nici măcar nu dau o șansă șoferului la fel de grăbit ca și el. Oameni care nu se gândesc nici măcar o clipă la faptul că fierul se mai repară, însă osul se repară foarte greu. Da, și pietonii au o mare parte din vină. Când te arunci pur și simplu pe trecerea de pietoni pe principiul “eu am prioritate”, atunci trebuie să intervină legile selecției naturale.
Nu știu voi cum traversați strada, dar eu sunt cel mai paranoic pieton, mă uit stânga-dreapta de vreo câteva ori. Și nu o fac pentru că așa am citit pe interneți, ci pentru că de multe ori idioții nu mă văd și nu intenționează să oprească niciodată. Încercați voi să traversați 13 decembrie prin zona stației RAT Saturn: are două benzi pe sens, are vizibilitate foarte bună și totuși nimeni nu oprește, nici măcar nu încetinește. Pun un picior pe trecere, înaintez cu pași mărunți, nu mă arunc pe trecere și nimănui nu-i pasă. Sunt șofer de 11 ani și nu-i înțeleg pe dobitocii care nu încetinesc când observă un pieton la jumătatea trecerii de pietoni. Poate domnul Godină va binevoi să poposească mai des pe acolo.
Având în vedere cele de mai sus, tot nu înțeleg de ce trebuie modificată limita de viteză în Brașov. Pentru cei ce nu știu, în Brașov limita de viteză era de 60 de kilometri pe oră (față de 50 cum e în alte oraș), viteză suficientă pentru fluidizarea traficului. Oamenii deștepți din primărie au propus modificarea vitezei la 50 km/h.
Idioții și vitezomanii oricum nu vor respecta limitele, vor circula la fel cum au făcut-o și până acum. Dar, pentru că e mai ușor să pui restricții, în loc să rezolvi problema de la rădăcină (pus biciul pe șoferi), s-a preferat metoda mai ușoară: limite, semafoare cu buton și denivelări. Bă, dar cu șoferii de duminică ce facem? Cu șoferii care nu se gândesc nici măcar o clipă la viața celuilalt ce facem? Facem și noi niște legi pentru cetățean sau doar ne uităm la drobul de sare? Punem și noi niște radare acolo unde știm clar că șoferii bagă pedala în podea? (Pentru domnii agenți de la rutieră: toată strada 13 decembrie e mină de aur).
Ah, și să nu uităm: se fac petiții doar când mor oameni. Abia atunci trecerile de pietoni sunt nesigure, abia atunci trebuie luate niște măsuri. Atâția ani s-a tot vorbit de problemele astea, dar abia acum se fac petiții și se urlă în online că mor oamenii pe trecere. Abia acum, când e an electoral. Sau când mor oameni.
Geani says
Mai bine se fac campanii de informare a pietonilor. Azi, un pieTONT, avea o gluga pe cap, nu s-a uitat nici macar o fractiune de secunda in stanga sau dreapta si pur si simplu s-a aruncat pe trecere, culmea, la trecerea dinaintea giratoriului de la gara, acolo unde este o artera foarte circulata si unde chiar poti calca un pic acceleratia. Ziceai ca e Kenny, doar nasul i se vedea!
Daca s-ar face campanii sa inteleaga lumea ca o secunda chiar conteaza si mai bine lasi prostu’ sa treaca daca vine tare, chiar ar scadea radical numarul victimelor. Da, ai prioritate ca esti pe trecere dar daca da peste tine si mori cu ce te-ai ales din prioritatea ta? Soferul in puscarie si tu la subteran.