Se dă următoarea ştire din care spicuim nişte fragmente:
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, a arătat că taxa auto va creşte cu cât maşina poluează mai mult.
Ce se înţelege din fragmentul de mai sus? Că taxa va creşte pentru maşinile care poluează mai mult. Adică Non-euro şi Euro 1. Şi strângănd puţin legea de grumaz băgăm în oală şi Euro 2. O decizie corectă din punctul meu de vedere. Dar, puţin mai jos găsim explicaţia:
Noul sistem de clacul indică valori în scădere la jumătate pentru taxele aplicate autovehiculele Euro 2 şi Euro 1 cu motoare de până la 2.000 de centrimetri cubi şi reduceri chiar mai mari la maşinile non-euro.[…]
şi:
Astfel, pentru un Logan nou pe benzină cu motor Euro 4 de 1.400 centimetri cubi (cmc), cu 75 de Cai Putere (CP), noua taxă auto, aplicabilă de la 1 iulie, va fi de 245,8 euro, faţă de 160,6 euro conform actualului algoritm.
Ideea generală este: taxa creşte pentru maşinile Euro 4.
Cât de greu era să vină un gigel inteligent şi să pună o taxă de poluare pentru maşinile vechi? Adică o taxă pentru maşinile cu norme de poluare E1,E2 şi non-euro. O taxă nesimţit de mare pentru a obliga românul la :
– Maşină adusă din import cu normă de poluare e4 sau e5. Taxă zero pentru că guvernul încurajează maşinile puţin poluante.
– Maşină nouă, cu taxă evident zero.
Logica nu am înţeles-o nici acum după zeci de schimbări ale taxei. Nu sunt de acord cu toate jafurile importate din străinătate, care nici măcar nu trec ITP-ul. O maşină bună, second-hand se poate găsi şi cu norme de poluare decente, la un preţ care bate la fund competiţia mioritică. Şi până Mioveniul nu se va învăţa că Loganul nu e VW sau Mercedes, atunci românii vor cumpăra în continuare de la nemţi. Pentru că la ei contează calitatea, nu cantitatea de ţepe.
Ştirea e veche (anul trecut pe vremea asta) însă taxa, chiar modificată, tot aşa a rămas. Pentru că suntem conduşi în continuare de idioţi.
Leave a Reply