Idee de criză: toată lumea ştie cât de scumpe sunt reclamele de la televizor. O reclamă de 30 de secunde poate ajunge lejer şi la 1000 de euro, din surse mai vechi. Dacă cineva are ceva cifre îl rog să posteze link.
Ideea de bază e că reclama costă, şi costă mult. Chiar şi pentru giganţii milionari, preţul contează în vremurile de restrişte.
Cum ar fi dacă în cele 30 de secunde s-ar face reclamă la două produse şi nu la unul singur? Imaginaţi-vă :
-o maşină (oricare dar nu Logan). Şoferul îşi conduce meticulos maşina cumpărată în rate, în timp ce ascultă la postul de radio Mozilla FM (aici urmează frecvenţa postului).
-un tip care navighează pe un laptop (Acer, Asus, Toshiba) în timp ce înfulecă o porţie de cartofi prăjiţi şi un hamburger (McDonald’s. Ando’s, KFC).
-o tipă la metrou care-şi înjură prietenul la telefonul (Nokia, Samsung, Motorola) care foloseşte o cartelă reîncărcabilă (Vodafone, Orange)- orice dar nu Cosmote.
– un bătrânel care se plimbă cu avionul (SwissAir, Tarom, BlueAir) şi care bea liniştit o gură de băutură carbogazoasă (Pepsi, Cola, Fanta) sau un pahar de alcool (Jack, Kreskova, Babanu’, Fuborg).
Evident fiecare marcă prezentă în mini-calupul de 30 de secunde va avea un număr proporţional de apariţii pe ecran cu banii investiţi în reclamă. La sfârşit se vor afişa motto-urile fiecărui produs în parte cu altă culoare şi fără evidenţieri de cuvinte pentru a evita scandalurile.
Obligatoriu ar fi ca produsele respective să fie cât de cât compatibile. Nu poţi face reclamă spre exemplu la un salon de masaj erotic (a se citi bordel) şi la o revistă de educaţie religioasă. Sau reclamă la tricouri D&G pentru bărbaţi şi deodorant masculin (aici ar merge un Lady Speed Stick sau un Rexona Fă). Sau calup publicitar cu echipa naţională şi o minge de fotbal (Aici s-ar potrivi cel mai bine o minge de rugby sau de cricket) .
Avem o reclamă la Cosmote. Putea foarte uşor să conţină şi alte reclame la: Skoda Fabia (taxiul), un post de radio (87.5), Ipod (tipul cu bicicleta), orice marcă de telefon şi bineinţeles Cosmote.
qwerty says
buna ideea dar nu inteleg ce ai cu loganul si cu cosmote-ul
victorblog says
@qwerty: la faza cu cosmote m-am inspirat de la alice (fata aia care0şi înjură prietenul la metrou, de fapt un scenariu bine gândit.) Mulţi ziceau că face reclamă la cosmote, de fapt promova un blog.
Cu loganul n-am nimic, dar suna mişto :)))
Luana says
haha…. ideea asta imi venise acum cativa ani, dar cine sa ma bage in seama :)) sunt multe probleme care pot aparea, de la comunicare brandului la expunere, etc…
victorblog says
@Luana: problemele astea le pot rezolva. Problema e cine o va face primul? Şi cine va adopta chestia asta simplă, dar totuşi de efect?
Casperig says
Asta ar fi o idee buna si pentru noi, telespectatorii care suntem disperati din cauza promo-urilor care apar exact cand devine filmul mai interesant.
aerosoul says
Ideea e chiar faina, mai ales daca o reclama ar fi un mic filmulet, care sa tina cat toata pauza publicitara..
victorblog says
@aerosoul: nici chiar atât de lungă reclama. Un calup de 30 de secunde în care să înghesui 2-3 mărci. Aşa preţul se diminuează de două-trei ori şi marca se promovează la fel ca în timpurile bune cu aceeaşi bani. Bine, ar fi excelent dacă televiziunile mai reduc din preţuri, dar acum cu goana după audienţă fac exact invers. :)
Luana says
cred ca prima aplicatie a ideii a fost in reclamele gen Altex, unde face reclama odata la magazin, apoi la produs, ex la Altex/Germanos gasesti TV Sony/tel Nokia nushdecare.