Ştiu că au fost date, ştiu că au fost nişte încurcături mari pe acolo. Însă nu pot să nu remarc faptul că puteai lua uşor nota cinci, fără să ai habar de istorie.
Răzvan Bibire ne lămureşte mai mult aici.
SUBIECTUL II
Citiţi, cu atenţie, textul de mai jos:
„În vara anului 1917, românii au desfăşurat un atac la Mărăşti şi două lupte de apărare la Mărăşeşti şi la Oituz, în Moldova.
La 11 iulie 1917, a început Bătălia de la Mărăşti, prin atacul desfăşurat de Armata 2 română împotriva trupelor germane şi austro-ungare. După o săptămână, Armata 2 română comandată de generalul Al. Averescu şi ajutată şi de trupe ruseşti a obţinut victoria, cucerind 30 de localităţi din zonă. Dezorganizarea armatei ruse şi decizia Puterilor Centrale de a scoate România din război, au obligat armatele române să înceapă lupta de apărare.
În 24 iulie 1917, a început atacul armatelor germane la Mărăşeşti. În Bătălia de la Mărăşeşti, generalul E. Grigorescu a comandat Armata 1 română. Aceasta şi trupe ruseşti au obţinut o strălucită victorie. Timp de 14 zile, românii şi ruşii luptaseră împotriva unor armate foarte puternice, dar atacul german a fost oprit. Astfel, şi planurile Puterilor Centrale s-au spulberat.
În acelaşi timp cu Bătălia de la Mărăşeşti s-a desfăşurat şi Bătălia de la Oituz. În 9 august 1917, la Oituz, românii împreună cu ruşii au blocat înaintarea armatelor Puterilor Centrale.”
(despre luptele din România în 1917)
Pornind de la acest text, răspundeţi următoarelor cerinţe:
1. Numiţi, pe baza textului, doi generali români. 10 puncte.
2. Transcrieţi câte un eveniment desfăşurat în fiecare dintre următoarele date precizate în text: 11 iulie 1917, 24 iulie 1917, 9 august 1917. 15 puncte
3. Menţionaţi, pe baza textului, două asemănări între luptele desfăşurate, în Moldova, în 1917, de Armata 1 română, respectiv, de Armata 2 română. 10 puncte
4. Menţionaţi, pe baza textului, o deosebire dintre luptele desfăşurate de Armata 1 română, respectiv, de Armata 2 română, în 1917. 5 puncte
Răspunsurile la aceste întrebări se deduc din text, fără cunoştinţe de istorie. Total: 40 de puncte. Dacă mai adunăm şi cele 10 puncte, ajungem la nota studentului/elevului silitor.
La subiectul 3 era o compunere în care trebuiau folosiţi nişte termeni. La fel, fără cunoştinţe prealabile de istorie, puteai încropi o compunere, primind lejer măcar 10 puncte din totalul de 20.
Îi aud cum se plâng că a fost prea greu. Chiar şi daca a fost greşit, a fost un subiect uşor, făcut pentru elevii români. Adică pentru puştanii obişnuiţi cu mes, haifaiv şi celular de mici. Pot zice că rata de promovabilitate nu va trece de 80 %.
Sugestie pentru teza de anul viitor. Subiectul patru, care să valoreze măcar 50 de puncte, pentru elevii foarte idioţi: La ce materie daţi examen azi?
Luana says
asta cu “la ce materie dati teza/examen azi” ar merge si la facultate =)) rezultatele ar fi tragice
yoncy says
“Bunule” ia sa te vad (glumesc ):d , Noi am avut un examen la CPSOTR semestrul asta, ia zi si mie cum se numeste materia, sincer i-am invatzat numele inainte de examen daca ma intreba ala, dar akm l-am uitat :-??
Casperig says
Da’ cica de la anul s-ar putea sa elimine tezele astea cu subiect unic …
victorblog says
@Luana: Examen la facultate.Profesorul intreaba:
-Intrebare de “nota zece” :cate pagini are cursul?
Toti tac.
-Intrebare de “nota opt”:cum ma numesc?
Toti tac.
-Intrebare de “nota cinci”:la ce obiect aveti examen?
Din ultimele randuri se aude o voce:
-Asta vrea sa ne pice!
@yoncy: Calculatoare de Proces şi Sisteme de Operare în Timp Real
@Casperig: bine ar fi. Iar liceele să reintroducă examenul. :)) ce cârcotaş sunt.
Mda, tocmai ce am auzit că in liceul meu (colegiu naţional) au apărut primii repetenţi. Probabil intraţi cu pile pe acolo…
bampi says
in romania totul este posibil asa ca sincer nu ma mira deloc ceea ce s-a intamplat