Ca posesor al unei vaşnice dacii din ’88, pot spune că am trecut prin multe peripeţii. Fie că era vorba de o simplă pană (scos rezerva pe o ploaie torenţială în condiţiile în care portbagajul era plin-ochi), fie că era vorba de o defecţiune gravă a sistemului de frânare, iar semnalul de la telefon lipsea cu desăvârşire, am trecut prin toate. Am văzut tot felul de cretini sinucigaşi la volan, cu Matiz, VW golf 6 sau touareg.
Am remarcat o particularitate a tuturor şoferilor care conduc cu picioarele: se bazează pe faptul că tu, ca şofer care ai investit bani în maşina personală, vei încetini sau vei pune frână violentă pentru a stopa un accident, doar pentru a le lăsa lor cale liberă chiar dacă nu au prioritate.
Cretini ca cei de mai sus găsesc tot timpul prin Braşov: de la şmecheraşi care accelerează prin ronduri ca Şumahăr prin circuite, până la taximetrişti care speră ca băşinosul Logan să accelereze suficient de rapid la stop astfel încât să traverseze în siguranţă drumul prioritar.
Ei bine, ţin să le fac un anunţ: mie nu-mi pasă de maşină, iar când îi prind în off-side îi şi faultez. E vina ta nenică, plăteşte dacă eşti atât de prost! Cât timp jegul de dacie se mişcă şi are prioritate, poţi să ţipi, poţi să înjuri, poţi să-mi arăţi semnul internaţional al motocicliştilor, pentru că mie chiar nu-mi pasă.
Deci, dacă zăriţi o furie albastră prin Braşov, nu vă bazaţi pe faptul că va încetini ca să vă permită vouă să tăiaţi linia continuă, să treceţi pe roşu, să plecaţi în grabă de la STOP sau să intraţi în sensul giratoriu cum vă taie capul.
Eu rezolv paguba pe loc cu un ciocan şi nişte vopsea. Însă voi trebuie să plătiţi dublu: prostia şi paguba.
Niciodata nu o sa capeti respect in trafic cand conduci o caruta…scuze de exprimare dar stii si tu ca e adevarul. Ai ajuns sa te legi si de golfuri… :|
@qwerty: mă aşteptam la altă reacţie din partea ta. Cu răspunsul tău mirceabadian te-ai alăturat găştii care crede că maşina contează şi nu şoferul.
Dacă tu crezi că maşina contează ca să ai respect, atunci nu eşti mai bun cu nimic decât tipii de pe cocalari.com care-şi arată valoarea cu bani şi maşini nemţeşti la mâna a doua.
Cred că trebuia să citeşti articolul de două ori, ca să-l înţelegi bine. Enumeraţia din articol e pur informativă, şi am arătat că nu contează ce maşină conduci, dacă o faci prost.
Respectul în trafic nu trebuie influenţat de marca maşinii, ci de stilul de condus. Dacă eşti un şofer prost, meriţi toate înjurăturile celorlalţi participanţi. Dacă tu ai impresia că ai touareg şi încerci să furi stopul, doar pentru că ai impresia că eu cu dacia voi opri, deşi eu am prioritate, atunci te înşeli. Poate să fie logan, poate să fie toyota (aici o să sară mircea badea de cur în sus), volskwagen, căruţă, cărucior, bicicletă, ford, opel, mercedes, subaru, trabant sau navă spaţială.
Atâta timp cât maşina mea nu incomodează pe nimeni, cred că am dreptul să circul.
De-aia sunt atâtea accidente, de-aia mor oamenii pe şosele, pentru că unii nu ştiu că maşinile nu sunt nave spaţiale să zboare.
Imi place lumea asta a ta de basm unde romanul traieste bine si basescu iubeste tara…poate imi trimiti si mie o ilustrata. Cui ii zici tu ca masina nu conteaza in trafic?! :lol: ideal ar fi sa nu conteze dar tu uiti ca traim in romanica. MirceaBadian zise basescianul =)) te-ai cam atacat la faza asta, dar caruta tot caruta ramane, stii asta.
Lasa ca o sa iti explic saptm viitoare cand iesim, ca eu nu ma referam strict la articolul asta ci la toate articolele in care ataci conducatorii de masini straine. Prin masina ti-am explicat pe messenger ca fac aluzia la sofer, si asta a fost inainte de reply-ul tau :)
PS: daca nu ar exista cocalarii astia de care zici tu, basescu nu mai era presedinte ;) si dispareau si visele tale frumoase
@qwerty: sfinte căcat, nu-mi vine să cred ce aud. Maşina e doar o unealtă care te deplasează de la punctul A la punctul B. Restul e fiţă, confort, cum vrei tu să-i zici. Nu-mi vine să cred că tocmai tu pui preţ pe aspectul exterior, pe „îmbrăcăminte”. N-am zis nicăieri în comentarii sau în articol că românul trăieşte bine. Am scris în alt articol că EU sunt optimist, pentru că e un blog personal.
Ah da şi dacă trăim în România, trebuie neapărat să mă intereseze ce părere au alţii de maşina mea şi de mine? Nope, nu dau nici o ceapă degerată pe ei.
Nu contează maşina în trafic niciodată. Şoferul face diferenţa, şi ai să vezi asta când o să ai carnet.
:)) Sunt curios cand o sa iti dai seama ce perle ai scris. Orice masina care face mai mult decat sa te deplaseze din A in B e fitza?!! Esti amuzant. Ai confirmat ce ziceam eu ca tu ai pica pe toti soferii pardon… fitzosii cu masini straine? Oare de ce? :)) Esti patriot..defapt nu ca te-ai legat si de aia cu logan…m-ai bagat in ceata :))
PS: nu te mai justifica cu ultimele tale articole, ti-am spus ca eu vorbesc de ce ai afirmat tu intotdeauna, si inafara blogului.
@qwerty: sfinte vacă, din nou. O maşină e o maşină, indiferent cum ai da-o. Restul, da sunt fiţe ca: loganul e pentru băşinoşi şi săraci, am nevoie de cai cât mai mulţi (dacă te crezi şumahăr) sau geamuri electrice (nu mai depui efortul ca să-l cobori şi să-l ridici).
Loganul e un volskwagen mai incomod, o maşină cât mai simplă. Dacă am bani de vw, atunci din ăla îmi iau, dacă nu am atunci îmi iau logan.
E greu cu comparaţiile, mai ales când n-ai carnet şi n-ai condus niciodată.
Nu-s bre patriot, dar gândesc realist. Am văzut ţărani în trafic şi cu logan, dacie sau mercedes. Am văzut şoferi de treabă cu logan, dacie sau mercedes. Deci NU contează maşina în trafic niciodată, decât dacă-i pică roţile din mers.
Am văzut oameni de treabă care mi-au făcut semn să intru în faţa lor, deşi nu aveam prioritate (eram atât cu dacia cât şi cu volskwagen). Ideea articolului a fost că nu mă interesează pe mine marca maşinii tale, dacă tu-mi tai calea eu n-o să precupeţesc nici un efort ca să frânez.
Pricepuşi acum, sau trebuie să desenez?
daca tu te consideri realist, inseamna ca realitatea ta e matrix-ul. Gata ma abtin, esti incurabil :( …si ai dat-o si pe aratura.
Nu stiu in alte parti cum e, dar in Bucuresti iti taie calea toate tipurile de masini posibile, de la Dacia pana la cele mai scumpe masini. Si circuli la fel indiferent ce ai conduce. Singura chestie care are importanta este cat de rapid demarezi :) ca sa te poti baga in fatza altora. Si asta nu tine neaparat doar de masina.
Doamne frateee…cati retarzi pe aici si stii la cn ma refer. ideea acestui articol este foarte simpla cum ai zis si tu.. “daca eu am aici prioritate si nu vreau sa te las pe tine sa treci indiferent ca daca tu incerci eu o sa dau peste tine, pentru ca prietene…eu am prioritate aici, deci daca vreau sa trec, trec ca asa mi se rupe mie cat timp am prioritate indiferent ca eu am dacie si tu bugatti sau invers, asa ca daca tu te crezi Dumnezeu si ai vw sau nu stiu ce masina esti OBLIGAT sa il lasi si pe ala cu Dacia sau Trabantu’ sa treaca inaintea ta daca are PRIORITATE” eu cam asta am inteles..vad ca “prietenul” tau qwerty este de alta parere…stii tu…unul din baietii pe care noi ii numim Cocalari:) si….fara suparare spune i tu sa mai invete sa scrie:))..stiu ca m am bagat si eu ca p*** intre voi dar eu cred ca pt asta am voie sa dau comentarii.
pe vremuri eram si eu zmeu ca tine, posesor de aro, plecam la vinatoare de posesori de espero-uri si leganze care se credeau miez si se pisau cu jet pe peoni. eventual cite-un mafiot cu mertan. aveam ceva palmares, facusem praf masinile citorva smecheri, evident din vina lor, aro-ul era de esenta tare, intra in audi-uri 100 si E36-uri parca erau de carton.
intr-o zi am prins pe unul care intrase in intersectie, una nesemaforizata, pe principiul na, m-am bagat, ce-o sa faci, o sa dai in mine? da, cu placere i-as fi raspuns eu daca am fi purtat aceasta discutie. fiind insa despartiti de doua parbrize si vreo cincizeci de metri, am lasat aro-ul in frina de motor. care la dieselul clasic, aspirat, e destul de anemica. nu vroiam sa-l omor, doar sa-i fac praf masina.
pe urma am observat urmatorul lucru: pe trecerea de pietoni de dupa nesimtit tocmai traversau doi indivizi in timp ce un grup de vreo patru persoane medita pe trotuar la oportunitatea initierii unei treceri pe zebra.
nesimtitul avea un s-classe, modelul ’98. intimplarea intimplindu-se in septembrie ’98, masina era nou-nouta, lucitoare, ochioasa. exact ce trebuie pentru a provoca o depresie majora proprietarului in caz de buseala. totodata cintarea si catre doua tone. lucru destul de irelevant pentru ca aro-ul meu avea ampatament marit, sasiu ranforsat, tragea la cintar catre limitele categoriei B si mai aveam si un generator + transformator de sudura in bena.
ajungind aici cu gindurile, am avut o viziune in care eu il iau in plin cu vreo 30-40 la ora pe idiot (aveam putin sub 60 cind s-a virit), il proiectez peste amaritii aia care traverseaza zebra, eu ma sucesc in urma impactului (intersectia nu era la 90 de grade) iar generatorul si transformatorul o iau la zbor din spate si fac carare fix prin aia patru care dormeau pe ei pe trotuar.
am frinat cu scirt, am reusit sa ma opresc cam la juma’ de metru de mertan, ala s-a albit la fata, pietonii s-au cacat pe ei, eu am jurat ca ma las de sporturi din astea.
asadar, gratis, un sfat de la unul care a condus prin multe: nu fa pe justitiarul cu volan ca n-o sa iasa nimic bun din asta. eu am reusit sa nu omor pe nimeni pentru ca pe vremea cind eram eu tinar si nelinistit si cu permis trecea pe strada o masina la 5 minute si procentajul de tolomaci era mic. daca m-as apuca acum de vechile obiceiuri, in zilele de azi, s-ar termina cu oase rupte si capete sparte care mai mult ca sigur ar apartine unor nevinovati. si sincer, nimeni nu merita sa crape sau sa ajunga olog doar pentru ca e un nesimtit si-l doare-n pix de cedeaza si linia continua. si nu poti sa fii sigur ca o sa indoi doar tabla si nu oase, orict ai incerca s-o rationalizezi pe calea asta.
mai gindeste-o.
@afilon..bine faci frate insa si noi inainte sa facem o faza dinasta unui cocalar cu masina scumpa ne gandim de 2-3 ori si ne asiguram ca nu va fii nimeni lovit din cauza “incapatanarii noastre” asa ca nu suntem retarzi si nici ipocriti nicidecum inconstienti..vrem doar sa i facem pe cei care se cred “zmeii zmeiilor” sa si aduca aminte ca daca ei au vw sau audi, mercedes uri ceva nu sunt “Dumnezei”..apreciem sfaturile tale si chiar o sa ne gandim la tine data viitoare cand o sa facem ceva de genu’