Sistemul de educaţie din România. E ciudat cum şi la facultate şi la liceu şi în gimnaziu, aproape toate lecţiile trebuie învăţate pe de rost, cuvânt cu cuvânt.
Sunt un student care nu agreează toceala. Plus că memoria nu mă ajută mereu, aşa că prefer un examen la care trebuie să gândesc puţin. O problemă, o chestie care pune partea care gândeşte a creierului în funcţiune (procesorul) şi nu partea care reţine (harddiskul).
La toate examenele recente, ni s-a cerut să scriem pe foaie TOT CE ŞTIM despre un anumit subiect. Prin asta se înţelegea să scriem mot-a-mot lecţia din cursuri. Pentru mine asta nu înseamnă învăţat. Înseamnă toceală…
Când voi vedea şi eu în România examene la care să te pună să gândeşti, la care de exemplu orice fiţuică să devină inutilă? Să nu mă înţelegeţi greşit, nu pledez aici contra folosirii lor. Dar, dacă am da o şansă, în sensul de a nu mai pune elevii şi studenţii să repete ca papagalii cuvintele din caiete/foi, n-ar fi procesul educativ mai interesant?
Exemplu: am subiectele la un examen (de fapt titlurile cursurilor). Eu, fiind mai leneş, învăţ doar un subiect şi sper să-mi pice fix ăla. Cum norocul trage la mine ca musca la ştiţi voi ce, îmi pică fix subiectul ăla. Eu iau 10 şi toată lumea, inclusiv proful crede că sunt un elev eminent. Când de fapt sunt doar norocos.
Nu mai bine ar face un test grilă cu întrebări din toată materia? Sau o evaluare bazată pe observaţii şi argumentări proprii?
Bine, de fapt trăim în România, şi avem concepţii comuniste. Elevul trebuie să aibă memorie de elefant şi punga cu Memoplus în buzunar.
mamica_de_sebastian says
Am vazut si am invatat in 2 tipuri de invatamint.Dupa ce am fost obisnuita cu cel din ro,adica ca robotul mi-a fost foarte greu sa gindesc singura,dar m-am descurcat,nu e imposibil.Aici exista multe discutii in grup,pareri diferite si trebuie sa ajungi la un numitor comun si sa le asterni pe hirtie.
victorblog says
@bau: o schimbare s-ar putea petrece o dată cu schimbarea generaţiei politicienilor. Poate se gândesc dinozaurii din parlament să dispară şi să lase locul celor tineri.
@mamica_de_sebastian: nu e imposibil, dar trebuie o schimbare. Au încercat tot felul de metode de-a lungul timpului dar niciuna nu s-a dovedit bună.
Bau says
Poate că sistemul educaţional e una din chestiile alea care nu pot şi nu trebuie înţelese, cum e şi existenţa lui Dumnezeu, a universului etc.
Îmi vină să-mi istorisesc sumedenia de nedreptăţi şi nota de pe ultimul test la istorie, dar numai când mă gândesc îmi dau seama că sunt plictisitoare şi că nu spun nimic nou.
brontozaurel says
sau fituicile in buzunar ;) cunosc genul de subiecte, sunt de-a dreptul idioate mai ales pentru niste viitori ingineri. nu vad care este rostul memorarii unor informatii pe care le vei avea oricum la indemana in situatii reale. accentul ar trebui sa se puna pe felul in care sunt folosite.
victorblog says
m-am hotărât! Mă bag în politică. :)
Luana says
testul grila nu e o solutie.
sistemul in Denmark e bazat pe eseuri la socioumane si litere etc si pe proiecte la tehnici d’astia ca voi. ce inseamna asta? ca citesti pe subiectul ala, aprofundezi si te documentezi pe partea din materia aia care iti place si ramai cu ceva. nu trebuie sa inveti ca pe poezie. verificarea inseamna sa vada ca stii sa gandesti, sa legi idei si sa folosesti bibliografia.
d’asta am oroare de examenele de aici si ambata am avut un all time first: nu am intrat la examen. efect psihologic neanticipat si destul de tare resimitit…
victorblog says
@luana: am avut şi proiecte o grămadă, dar şi alea se pot copia de la colegul. Eu vorbesc de un sistem care să permită elevului să înţeleagă materia şi fără să tocească literă cu literă. Înţeleg că trebuie citită materia aia, dar nu e o soluţie memorarea cuvânt cu cuvânt.
miluch says
si oricum folosesti apoi mai putin de 25% din ceea ce ai tocit sau, mai grav, deloc :D
raz says
pai…dupa mine sistemul vechi functiona cat de cat, schimbarile recente au dus invatamantul unde e acum