Există concepţia asta a românului, potrivit căreia eşti prea sărac dacă mergi cu transportul în comun. Şofer personal frăţică, sau taxi, că-ţi permiţi, ce rahat faci cu salariul?
Ne plângem de preţul prea mare al benzinei, dar nici picaţi cu ceară nu am lăsa maşina în faţa blocului în detrimentul autobuzului. Deh, asta-i meteahna românului.
Când merg în oraş la o bere aleg autobuzul, luând taxiul doar când mă grăbesc sau când pierd noţiunea timpului şi pleacă şi ultimul autobuz. Înţeleg că prin alte părţi ale mioriticei noastre ţări e mai greu cu transportul în comun. Motivele sunt diverse: mirosuri, ţigani, aglomeraţie, căldură.
Am găsit fraza asta scrisă de un comentator pe undeva, nu-mi mai aduc aminte unde:
“o tara dezvoltata nu e una in care saracii isi permit masini, ci una in care bogatii folosesc transportul in comun”. Nici nu ştiţi cât de adevărată e. Poate atunci când vom vedea primarul sau consilierul că merge cu autobuzul, atunci ne putem considera o ţară normală.
Fraza mi se pare un mic fals socialist – a fost folosită de celebrul primar al Bogotei care nu a făcut cine-știe-ce, dar i s-a făcut un documentar pe tema asta.
Există transport în comun de mai multe feluri. Mergi în Zurich sau Viena și vei vedea că în interiorul orașului nu ai nevoie de mașină. Toată Elveția e străbătută de căi ferate, și aia e bine. Lumea folosește masiv transportul în comun
Brașovul are un transport in comun destul de bine pus la punct. Mi-am făcut abonament pe toate liniile, și rareori recurg la taxi-uri (care sunt și ele ieftine). Nu e o rușine să folosesc RATBv-ul, e chiar civilizat și merg zilnic cu el.
Pe de altă parte, transportul feroviar e o rușine totală. Scump la nivel occidental, mult prea lent și mult prea murdar. CFR-ul e un chin.
@Dorin: mi s-a întâmplat şi mie să nimeresc zilele trecute un taximetrist cocalar. Cocalar în adevăratul sens al cuvântului: manele la blană, 6000 RPM la loganul de 1.4 pe GPL, 110 km/h prin oraş, accelerat şi frânat brusc la trecerea de pietoni pe care tocmai traversau trei fete şi o faţă de tractorist căsătorit cu o grasă. Deh, am zis că doar alţii au ghinionul ăsta teribil (maşina nr. 55 de la Martax).
@Dojo: două ore dus şi întors pentru patru km? În Bucureşti, nu?
Iti spun sincer ca in Romania prefer masina personala. Nu am mai circulat cu RATT-ul de ani buni, pentru ca nu aveam legaturi OK de acasa la job si sa pierd 2 ore pe zi pentru 4 km dus si tot atata intos nu era chiar OK. Nu discut despre tiganii care intra pe ruta mea (autobuzul are capat intr-un cartier de tigani), asa ca, decat sa ma trezesc fara portofel sau, mai apoi, laptop, am preferat taxi, iar acum am masina.
Am umblat peste tot in afara cu transportul in comun si am fost multumita. Asa cum spui, cand oamenii ‘cu bani’ folosesc sistemul public, inseamna ca e ceva bine pus la punct. Dar pe acolo nu mi-a fost teama ca-mi suteste careva banii si doar in putine cazuri am stat sa miros cate un nespalat.
In Timisoara. Ca nu-s din Bucuresti. Cu 2 metode de transport si venitul lor din an in paste, sa faci o ora pe 4 km nu era chiar imposibil :D
Pfuay Dojo, înseamnă că în Braşov e parfum. Patru kilometri îi faci MAXIM în juma de oră.
Eu mergeam cu metroul sau pe jos la serviciu, exceptând zilele în care aveam nevoie de mașină pentru ceva anume după aceea. Benzina e mult prea scumpă iar traficul dimineața este infernal.
@Dojo, 4 km îi faci într-o oră dacă mergi pe jos, așa mai în pas alert.